Friday 30 December 2011

Fitnah ciptaan Najib, Mahathir adalah virus pelumpuh harga diri rakyat

"Maka lahirkan professor kangkung tanpa ilmu, golongan agama yang sanggup mencuri wang zakat, mereka yang bersumpah dalam masjid untuk menghalalkan fitnah, pengarang-pengarang media yang melacurkan etika kewartawanan, menteri yang korup, hakim yang menginjak hukum, polis yang jadi kuda tungangan penguasa, mahasiswa seperti robot "



Selama 54 tahun memerintah, Umno/Barisan Nasional telah berjaya melahirkan dua tokoh pemfitnah besar dalam sejarah, iaitu Mahathir Mohamad dan Najib Razak. Demi nafsu serakah untuk mengekalkan kuasa, kedua-kedua mereka mengamalkan ajaran Nicollo Machiavelli, iaitu 'matlamat menghalalkan cara' dengan memfitnah Anwar Ibrahim melakukan liwat walau tanpa saksi.

Machiavell dalam suratnya kepada Lorenzo de’ Medici pada pertengahan abad ke 16, menekankan pentingnya seseorang penguasa mengekalkan kuasa dengan meminggirkan eitka dan keadilan.Pemikiran Machiavell bertentangan dengan prinsip Islam yang menekankan keadilan sebagai teras utama membangun sebuah negara.

Dalam kedua-dua tuduhan ke atas Anwar, pada tahun 1999 dan sekarang, tidak ada seorang pun saksi berwibawa yang dikemukakan oleh Mahathir dan Najib itu melainkan pengakuan tertuduh yang sangat meragukan.  Dalam konspirasi pertama, saksi utama Azizan ABu Bakar terang-terangan dalam mahkamah menyatakan semua tuduhan dan tarikh yang disebut adalah rekaan, lihat semula rekod mahkamah ketika Azizan dioal balas oleh peguam Fernando.

Fernando: Adakah kamu memberitahu polis bahawa kamu diliwat pada tahun 1994?
Azizan: Tidak.
Fernando: Siapa merekacipta keterangan ini?
Azizan: Saya tak tahu.
Fernando: Adakah kamu memberitahu polis bahawa kamu diliwat pada tahun 1992?
Azizan: Tidak.
Fernando: Siapa merekacipta keterangan ini?
Azizan: Saya tak tahu.
Fernando: Tarikh 1992 adalah palsu?
Azizan: Ya
Fernando: Saya katakan kepada kamu tarikh pertuduhan dipinda kepada 1993 sebab bangunan (Tivoli Villa) belum siap untuk diduduki?
Azizan: Saya tak tahu.
Fernando: Adakah anda setuju dengan cadangan saya tadi?
Azizan: Ya.
Fernando: Siapa yang menyuruh anda menukar tarikh kepada 1993?
Azizan: SAC1 Musa bin Hassan (Pegawai Penyiasat ketika itu sebelum dinaikkan pangkat ke Ketua Polis Negara, kini bersara).

Namun, Anwar tetap dijatuhkan hukuman kerana itulah matlamat tokoh-tokoh durjana yang mahu memenjarakan beliau melalui fitnah ini. Begitu juga yang akan berlaku dalam kes sekarang.  Tertuduh pertama, Mohd Saiful Bukhari Azlan menyembunyikan laporan polis beliau sendiri kerana ia jelas bertentangan dengan pengakuannya dalam mahkamah, dalam erti kata lain, dia berbohong. Dan kita tidak percaya hakim dalam kes ini yang telah dikembirikan akan berlaku adil.

Mahathir dan Najib enggan hadir ke mahkamah untuk membuktikan tuduhan mereka. Sebaliknya menyebarluaskan fitnah melalui media eletronik dan teknologi IT lalu mencanangnya kepada 6500 juta warga dunia. Ia juga disebarkan melalui akhbar dan TV kepada 30 juta rakyat Malaysia dari kota hingga ke pendalaman.

Manakala bagi melegalisasikan plot jahat ini, kedua-dua "Bapa Fitnah" ini mengheret seluruh institusi penguatkuasa - hakim, Peguam Negara, Polis, termasuk juga media, saksi-saksi yang dipaksa seperti para doktor, pegawai bawahan polis dan pegawai kerajaan untuk bersekongkol.

Seluruh jabatan kerajaan, institusi pendidikan, institusi masyarakat, institusi keagamaan, institusi penerangan dikerahkan untuk bersama-sama menyokong dan menyebarluaskan fitnah ini ke seluruh lapisan masyarakat.
Kesannya, fitnah terhadap Anwar bukan saja menzalimi mantan Timbalan Perdana itu dan keluarganya sahaja, tetapi juga turut memporak peranda seluruh rakyat Malaysia.

Rakyat Malaysia terpecah kepada dua golongan. Golongan penyokong fitnah dan golongan penentang yang ditekan. Golongan penyokong fitnah bercirikan manusia-manusia tanpa jati diri, tanpa akal sihat dan tanpa menghormati peradaban.

Maka lahirkan professor kangkung tanpa ilmu, golongan agama yang sanggup mencuri wang zakat, mereka yang bersumpah dalam masjid untuk menghalalkan fitnah, pengarang-pengarang media yang melacurkan etika kewartawanan, menteri yang korup, hakim yang menginjak hukum, polis yang jadi kuda tungangan penguasa, mahasiswa seperti robot dan sebagainya.

Manakala golongan yang menentang fitnah ditekan, undang-undang draconian terus dicipta, peraturan-peraturan zalim terus diperkenalkan bagi menghalang mereka berfikir dan bersuara. Hasilnya, rakyat hidup dalam keresahan, hilang kemampuan akal sihat, hilang jati diri dan martabat sebagai insan. Fikiran mereka diracuni virus paling berbahaya, iaitu fitnah dan lebih celaka ia dicipta oleh pemimpin mereka sendiri.

Rakyat tanpa jati diri adalah mayat hidup, yang berjalan tanpa arah dan tujuan serta mudah diperkudakan penguasa.  Fenomena ini akan menjurus Malaysia ke arah kehancuran. Jika mereka mencipta virus, Najib dan Mahathir bukanlah pemimpin yang wajar dihormati, sebaliknya adalah makhluk perosak dan perlu disingkir demi menyelamatkan Malaysia.

No comments:

Post a Comment