Wednesday 16 November 2011

SALAM DARI BILBAO/HELLO FROM BILBAO

SALAM DARI BILBAO

Salam, apa khabar semua? Terima kasih kerana sudi mampir ke blog saya. Buat masa sekarang saya berada di Bilbao, Sepanyol (3 OKtober ke 1 Januari) kerana menjadi artis jemputan (Artist-in-Residence) dalam program “Art and Censorship” (Seni dan Penapisan) anjuran sebuah yayasan kesenian di Bilbao, Sepanyol.

Disamping itu, saya juga mengambil bahagian dalam VI Festival Against Censorship (Festival Melawan Penapisan ke V1) yang diadakan dari 7 hingga 15 November di mana saya mempamerkan 65 buah karya kartun politik saya yang bertema "To Fight Through Cartoon" (Berjuang Melalui Kartun).

Selain saya artis-artis yang mengambil bahagian termasuk Bombona from Nigeria, Hugh Masekala dari South Afrika, Sierra Leon Refugee All Stars dan Owen Maseko dari Zimbabwe serta 20 artis lain dari seluruh dunia.




HELLO FROM BILBAO

HI everyone, welcome to my blog. I am currently in Bilbao, Spain for three months until end of December as an Artist-in-Residence 2011 for BilbaoArte. Beside that, I am also take part in "Festival Against Censorship" and an exhibit 65 of my cartoons.

The exhibition, "To Fight Through Cartoon" begins from 7 November at Alhóndiga, one of the famous art centre in the heart of Bilbao. The exhibition is part  the annual Festival which features censored artworks from artists/art activist all over the world.

Beside me, this year participant including Bombona from Nigeria, Hugh Masekala from South Afrika, Sierra Leon Refugee All Stars (music band) and Owen Maseko dari Zimbabwe.

4 comments:

  1. Terima kasih Atan dan dealova. Sokongan anda saya hargai

    ReplyDelete
  2. Tahniah bro dan takziah utk mereka di Putra Jaya.....Dunia akan tahu satu demi satu kebobrokan mereka...

    ReplyDelete